Jakie suplementy stosować trenując piłkę nożną?

Jakie suplementy stosować trenując piłkę nożną?

Zarówno sportowcy jak i osoby uprawiające sport rekreacyjnie potrzebują dostarczyć do organizmu odpowiednie składniki.
Zbilansowana dieta oraz suplementy diety w znacznym stopniu są w stanie poprawić osiągane wyniki.
Piłkę nożną charakteryzuje przewaga wysiłku wytrzymałościowego, który obciąża cały organizm. Poniżej opis kilku suplementów, po które warto sięgnąć trenując piłkę nożną lub sport o podobnej charakterystyce.

  1. Witaminy i minerały:

Witaminy oraz minerały powinny być podstawowymi suplementami zarówno dla sportowców jak i amatorów sportu, poprawiają ogólną sprawność, podnoszą odporność organizmu, a także wspomagają regenerację. Przy niedoborze witamin możemy odnotować spadek aktywności, brak energii czy senność, przez co ciężej będzie nam dojść do odpowiedniej formy.

 Polecamy:
Performance Vita Vites – kompleks witamin i minerałów wzbogacony o antyoksydanty.

 Performance Cal/Mag – Połączenie Wapnia i Magnezu,  wspólnie zapobiegają skurczom i bólom mięśni. Skurcze mięśni mogą być nieprzyjemne i bardzo bolesne, a tym samym prowadzić do przerwania treningu lub ćwiczeń.

  1. Kreatyna

Kreatyna jest jednym z najlepszych i najskuteczniejszych suplementów do podnoszenia siły i wytrzymałości mięśni we wszystkich sportach, w których ważna jest wydolność organizmu.
Pomaga pokryć zapotrzebowanie mięśni na energię i umożliwia dłuższe kontynuowanie wysiłku – utrzymując najwyższą wyjściową moc. Przyczynia się do wzrostu masy, siły i szybkości mięśniowej.
Zalecamy stałe stosowanie w dawce 3-5g dziennie, najlepiej w okolicy posiłku.

Polecamy:

Performance monohydrat kreatyny 300g

Performance Kre-alkalyn 120kap.

  1. Beta Alanina

Opóźnia zmęczenie mięśniowe i ułatwia regenerację podczas powtarzającego się wysiłku o wysokiej intensywności.

Codzienna suplementacja (3–6 g/dobę) przez co najmniej od dwóch do czterech tygodni może wpłynąć na poprawę wyników.

Polecamy:

Performance Beta Alanina 120 kap.

  1. BCAA

BCAA zmniejszają zmęczenie oraz podnoszą wytrzymałość organizmu.

BCAA mają wpływ na zmniejszenie podczas wysiłku objawów senności i zmęczenia. Oznacza to, że suplementacja aminokwasami rozgałęzionymi powoduje zwiększenie wytrzymałości organizmu podczas wysiłków tlenowych, do których zaliczmy piłkę nożną.

Polecamy:

Performance Complex 8:1:1 BCAA 500g

Performance BCAA 6000 90 tab.

Performance BCAA 300 kap.

  1. Węglowodany

Są one głównym źródłem energii. Warto przed ciężkim treningiem czy przed meczem spożyć odpowiednią porcję węglowodanów w celu nasycenia mięśni glikogenem, dzięki czemu będziemy w stanie sprostać ciężkiemu wysiłkowi.

Przed treningiem polecamy spożycie długołańcuchowych węglowodanów, które zapewnią nam energię w dłuższej perspektywie.

Polecamy:

Performance Carbo Energizer 1KG.

Jeżeli wysiłek trwa bardzo długo, węglowodany możemy spożyć również w trakcie, w celu uzupełnienia powstałych strat oraz przygotowanie się na dalszą część zmagań.

Polecamy:

Performance IsoDrink 500g

Przyjmowanie węglowodanów przed jak i po treningu umożliwia nam utrzymywanie stałego poziomu cukru we krwi dzięki czemu mamy odpowiednią dawkę energii.

  1. Białko

Białko jest podstawowym elementem suplementacji w każdej dyscyplinie sportu. Jest głównym budulcem naszych mięśni, dostarcza do naszego organizmu kalorie, czyli energię, a nie wpływają na zwiększenie tłuszczowej masy ciała. Spożywanie dużych ilości białka wpływa na przyspieszenie przemiany materii i pomaga w zrzuceniu niechcianych kilogramów.

Polecamy:

Performance Pure Whey